Jarig op Spitsbergen - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu Jarig op Spitsbergen - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Jarig op Spitsbergen

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 Augustus 2013 | Spitsbergen, Longyearbyen

Mijn 40ste verjaardag vieren op Spitsbergen! Das toch wel bijzonder! Gisteravond was een mooi moment. De zon gaat hier steeds verder naar de horizon zakken en je krijgt dat je de hele nacht zonsondergang ziet. Eigenlijk zonder de ondergang. Op zo'n moment was het 0.00 uur, 40 jaar! Op het schip was net de nieuwe opstapper gearriveerd uit Belgie, die viel met de neus in de boter. Wijntje en nootje. Vanmorgen stortregende het en het was erg koud. Hmmm, iets minder dus. gelukkig klaarde het later op de dag mooi op en de rest van de dag scheen de zon. Op de bergtoppen was een laagje sneeuw gevallen. Heel mooi gezicht, net poedersuiker. Taart voor mijn verjaardag. Het is de wisseldag en dat betekende ook boodschappen doen en het dek schrobben! Leuke feestje haha. Maar Leo (die de vorige reis er ook al bij was) zei de hele dag 'gefeliciteerd' en met alle skype-gesprekken, smsjes en leuke berichten op Facebook voelde ik me echt jarig! Lekker bakkie met cake gedaan en ik kreeg een mooie kalender van Svalbard (Spitsbergen op zn Noors). Vanavond gaan we nog een biertje drinken in de plaatselijke kroeg, waar het pikkedonker is en als je om 2 uur naar buiten nog licht is. Supermaf! Zo laat wordt t vannacht niet, want we moeten morgen vroeg op, om op tijd aan het volgende avontuur te gaan beginnen. Eergister was er een Nederlands schip de haven binnen komen varen en ik sprak die mensen op de kant. Blijkt het gewoon de bekende zeezeiler Henk de Velde te zijn! Ik had hem niet herkend, maar ja, had hem ook niet met een motorschip verwacht. Hij wordt ook een dagje ouder, vandaar nu een motorjacht. Er was een documentairemaker aan boord. Leuk die verhalen! Nou, ik ben weer een tijdje van de online wereld weg. Nog 2 of 3 dagen Spitsbergen, naar het Zuiden varen. Dan de oversteek naar Bereneiland, paar dagen daar rondwandelen en dan de volgende oversteek. spannend! Maar weer heeeeeel veel zin in! Nu eerst proosten in de bar! Die volhangt met mooie portretten van mijnwerkers. Daar zou ik ook wel eens een fotoreportage van willen maken! Maar dat lieve mensen is weer een ander verhaal ;) tot over een tijdje!

  • 12 Augustus 2013 - 14:21

    Ilona:

    Hoi Caro,

    Wat een fantastische manier om je leven 'te beginnen', welkom bij de 40-ers! Heel leuk om je avonturen zo te volgen. Geniet nog maar lekker verder :)

    x
    Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 21732

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: