Hopi dushi (erg lekker) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu Hopi dushi (erg lekker) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Hopi dushi (erg lekker)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo, ben ik weer eens....de ene dag vliegt nog harder dan de ander hier. Even tijd maken voor een bericht, want voor ik het weet lig ik alweer in m'n eigen bed ;-)

Weet niet eens meer waar ik moet beginnen of eigenlijk waar ik verder moet gaan na de vorige keer...Marieke is hier nu, erg tof, maar betekend wel dat het mijn laatste 10 dagen zijn hier, sinds zij er is. ;-) Maar tis is erg gezellig!!

Ik heb eindelijk m'n eerste kiteles gehad. Die planning liep niet helemaal zoals ik had gedacht en gehoopt. Maar goed, de kop is er af en ik vond het erg gaaf!!! Gister en vandaag zouden we weer les krijgen, maar met de wind is het hier in augustus erg slecht, vanwege het orkaanseizoen :-( Als ik dat geweten had, was ik zeker eerder begonnen met lessen. Maar als als als...weten we weer voor de volgende keer. We houden t nog tegoed en gaan heel hard duimen voor wind.

Gister flink wezen stappen, dus nog maar ff een dagje strand vandaag. Morgen weer duiken en t weekend gaan we naar Klein Curacao, waarschijnlijk ook duiken. Rot he?! Als het ene leuke niet doorgaat, is er altijd wel weer wat anders leuks :-) Afgelopen week heb ik even heerlijk veel gerelaxed, had genoeg gedaan vond ik en augustus is ook heel erg warm, dus een stapje terug om ff te wennen daaraan kan geen kwaad. Dus veel strand en vooral een Antillliaans tempo! Heb nog nooit zo vaak achter elkaar op het strand gehengen en zo lang gedaan over boodschappen en m'n tanden poetsen (bij wijze van)! ;-)

Verder veel leuke avondjes gehad. Lekker uit eten geweest met 14 man, vrienden en familie van Iris en daarna gezellig borrelen bij hen thuis. En wat een geweldig huis!! Op 1 van de foto's zie je het uitzicht. Een avondje bij de ouders van Kitty en Margo geweest (vriendinnen van mij), die hier waren voor een bruiloft. Aantal avonden heerlijk uit eten en wat happy hours op het strand. Paar avondjes buitenfilm op het strand en gister hadden we een bbq op (weer op het strand) met alle mensen hier op het terrein. Dat zijn er op dit moment niet veel, maar gezellig was het zeker!! Het hoosde alleen, maar goed, ik heb ook gebbqd in de sneeuw, dus deze kan erbij op m'n lijstje. Er stonden overdekte picknicktafels op het strandje, dus het was erg knus. Een eindje verderop was er een bruiloft, dat is dan wel een soort van sneu. Een bekende van Marieke is hier ook voor een bruiloft. Dan ga je hier trouwen en tref je precies een dag met regen, ai ;-) Oh ja en nog een middagje foto's gemaakt bij het eerste kitesurf-event van Curacao. Met ook een lekkere bbq erbij. Achteraf had ik wat foto's naar het Antilliaans dagblad moeten sturen, want de foto die erin stond was flut. En een meisje hier op t terrein loopt daar stage, en volgens haar kiezen ze danb gewoon de beste foto. Misschien kan ik hier wel persfotografe gaan worden ;-)

Terwijl ik dit zit te schrijven waait het ineens heel hard, grmff. Maar wel erg vlagerig, dus grote kans op een kaktuscrash ;-) En Dj (kite-leraar) had intussen ook alweer andere plannen. Maar morgen zijn we er toch nog ff tussen geplaatst, dus weer een kans. Thuis leefde ik bij de dag en ik dacht hier ook, maar intussen ben ik maar bij het uur gaan leven ;-)

Nu gaan we 'bolo di pan' (soort cake, gemaakt van oud brood en kokos) eten, hopi dushi! Gekregen van Greta, de 'beheerdster' hier op dit moment, echt een schat!

Ayo




  • 22 Augustus 2008 - 17:21

    Domi:

    Hola Chica,
    Klinkt weer super, krijg helemaal de kriebels als ik dat zonnetje zie. Hier is het ouderwets regen, en onweer. Gezellig thuis met bijna de kachel aan. Hopelijk wordt het dit weekend beter. Geniet nog even en een dikke kus
    XX

  • 23 Augustus 2008 - 00:17

    Mas:

    hehe! weer leuke foto's!!
    wat is het leven hier toch naar he?

  • 23 Augustus 2008 - 12:57

    Gonda:

    Wat een leuk verhaal weer om te lezen en geweldige foto's. Volgens mij heb je echt een supertijd.
    Is je gegund hoor. Hele dikke kus en we kletsen snel bij als je weer in het land bent.

  • 24 Augustus 2008 - 09:49

    Astrid:

    De foto's zijn super!! Zou zooo die zee in willen. Maarja.. Geniet nog lekker.Groetjes en dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2008

Bon bini na cas

27 Augustus 2008

Laman na cas (zee aan huis)

21 Augustus 2008

Hopi dushi (erg lekker)

12 Augustus 2008

Masha pabien (van harte gefeliciteerd)

09 Augustus 2008

poco poco
Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 21767

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: