poco poco - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu poco poco - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

poco poco

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Bij jullie ben ik morgen al jarig, bij mij overmorgen pas ;-) Alles poco poco hier, vooral relaxed, langzaam leven en volop genieten. Zelf ga ik 2x zo langzaam, maar de tijd gaat 2x zo snel, als het niet sneller is, of lijkt in ieder geval.

...Poging 2533 om een bericht te schrijven...over 11 minuten klopt wat ik hierboven geschreven heb niet meer, maar goed, zo hard gaat de tijd dus en zo vaak komt er dus iets leuks tussen, waardoor er weer geen verhaal op de site komt. Maar ja, als je kan blijven plakken bij je terreingenootjes met een lekker biertje erbij en de meest veelzijdige verhalen en filmpjes, tja, dan ben ik alweer om. En zo gaat dat dus steeds. Soms denk ik: zo, nu ben ik een dagje alleen en dan beland ik toch weer ergens tussen de gezellige mensch :-)

Vandaag Mascha naar het vliegveld gebracht, zij gaat naar Colombia! Zitten we op het vliegveld te kletsen, had ze het gewoon leuk gevonden als ik meegegaan was! Maar ja, dat vragen na 1 week, terwijl zij bij een vriendin op bezoek gaat, doe je dan dus weer niet. Maar goed, Colombia zal je niet zo snel bezoeken, als je de niet weg kent, dus was leuk geweest. Ach, ik blijf me hier ook vermaken en denk dat je dan hier toch echt veiliger zit. Worden de verhalen, die ik hier in het begin heb gehoord alweer minder erg. Dus ik blijf gewoon op dit veilige eilandje ;-)Ben na de drop van Mas naar de grotten van Hato geweest. Mooi hoor! Maar foto's maken mocht niet. Tenzij je een gezellig praatje maakt met de gids, die dan ineens aan het eind zegt, dat we nog wel ff die freggelgrot induiken voor wat fotootjes, jaja, maar hij heeft zich netjes gedragen ;-)

Curacao is ongeveer 100 miljoen jaar geleden onder de zee ontstaan. De oudste rotsformaties bestaan voor het grootste gedeelte uit vulkanische gesteenten. Deze oudste gesteenten werden 60 miljoen jaar geleden boven zeeniveau getild en omgeven door koraalkalksteen. Ongeveer 500 jaar v Chr. kwamen de Caiqueto-indianen naar Curacao en lieten rotstekeningen achter in de grotten van Hato. Later waren de grotten een schuilplaats voor de weggelopen slaven van plantage Hato. Ff een weetje ;-)

Ja en verder heb ik natuurlijk nog veel meer gedaan de afgelopen dagen. Marja 2x bezocht (oud-collega uit Rotterdam), die hier in een resort verblijft met haar dochter en familie. Met Mascha naar het Shete Boka park geweest, geweldige wandeling langs de ruwe noordkust van Curacao. Wordt ook wel het park van de zeven inhammen genoemd. Door de uitgesleten inhammen en rotsen spatten de woeste golven hoog op, wat een spectaculair gezicht is. Verder foto's gemaakt met Erwin (hier ontmoet) in Punda, kokosnoot gegeten en hengen op t strand, lekker uit eten geweest, waar ineens 100 gulden verdwenen was, das wel jammer dan. Weer ff wakker geschud uit het paradijselijke leventje hier, ook af en toe nog even alert blijven.

En een paar keer heerlijk gesurft, tot ik de laatste keer net wilde stoppen, omdat de wind veel te vlagerig was. Nog 1 keer waterstarten, windvlaag en Carol werd gelanceerd. Nu ja, ging goed met me, tot ik weer op de plank gestapt was om terug te varen, bleek m'n plank er niet helemaal meer uit te zien zoals het zou moeten (zie foto). Damn! Beetje overrompeld heb ik gewoon betaald, maar toen ik het later ff terug ging halen wat er was gebeurd, bedacht ik me dat een plank nooit zo kapot kon zijn met de val die ik maakte. Die plank MOET al eerder gerepareerd geweest zijn. Gister stond er veel wind, maar ik had het ff gehad door dit gedoe. Weer een financiele tegenvaller, beetje jammer, want moet nu weer ff de zuinige Hollander uit gaan hangen hier.

Morgen ga ik voor het eerst kitesurfen, als het goed is, want ik probeer al een paar dagen m'n instructeur te bellen, die blijkbaar ook verantilliaanst is. Maar goed, ik leef hier ook bij de dag intussen, dus alles komt wel goed ;-)

ps. de foto's moet je op de een of andere manier steeds achterstevoren kijken. Ze staan goed, tot ik er 1 ga wijzigen, dan snap ie t niet meer. ggrrmmff






  • 09 Augustus 2008 - 09:18

    Gonda:

    Heeeeey,
    Was leuk om je ff te spreken. Fijn om te horen dat alles goed gaat. En wat een geweldige foto's heb je weer gemaakt. Super! Ik herkende Marja..... op de basisschool was haar dochter mijn beste vriendin. Grappig.

    Heel veel plezier verder en ben heel benieuwd naar het kite-surfen.

    Dikke kus van Gon

  • 09 Augustus 2008 - 15:46

    Domi:

    Hi Lekker ding,
    ZDe foto's zien er geweldig uit. Leuk om weer plekjes te zien waar ik ook ben geweest. Hier is het weer ouderwets kut. Wel goed om te surffen trouwens ;)
    Ga morgen met mijn liefie naar Gent om lekker te genieten van de vrije uurtjes. Heb vorige week ook een nieuwe toet gekocht, dus ik ben fijn flexibel. Geniet er nog lekker van. en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Enne Happy happy B-day!!!

    Kus kus

  • 10 Augustus 2008 - 06:34

    Mira:

    Caaaartttje.... Het is nu zondag 10 augustus 8.32 uur... En 1 ding is zeker... Ik ben de eerste VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Hier regent het, dus geniet lekker van je verjaardag in de zon...
    Nou ja... genieten doe je elke dag zo te lezen... Heerlijk...

    Dikke kus Mier

  • 10 Augustus 2008 - 10:15

    Wim En Caroline:

    Hé Caro,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is nu ong. 6.15 uur bij jou dus je zal nog niet wakker zijn, maar je bent al wel jarig. Wel slim van je om je levensjaar met 6 uur te verlengen door op curacao te gaan zitten!
    Fijne dag en tot ziens,

    Groetjes,

    Wim en Caroline

  • 10 Augustus 2008 - 20:49

    Mar Ianne :

    Hoi lieve Carel,

    HARTELIJK GEFELICITEERD met je 35e verjaardag van ons allemaal vanaf Terschelling. We hebben vanmorgen een heerlijk stuk gevulde pondkoek gegeten bij de koffie.
    VAnmiddag hebben we je nog geprobeerd te bellen
    en smsen, ook op het nieuwe nummer maar zonder resultaat. Gelukkig is deze site er nog. Hier ben je nu nog een uurtje jarig, maar voor jou moet de avond nog beginnen. Heel veel plezier nog en maak er een mooie avond van.

    Dikke verjaardagszoen van ons allen.
    Arjan, Jort, Mees, pa en ma en Marianne

  • 11 Augustus 2008 - 15:39

    Epke:

    Hey Caroline! Van harte he! Voorlopig hoef je echt nog niet terug te komen.. Het is sch*tweer... Ik wil ook weer reizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2008

Bon bini na cas

27 Augustus 2008

Laman na cas (zee aan huis)

21 Augustus 2008

Hopi dushi (erg lekker)

12 Augustus 2008

Masha pabien (van harte gefeliciteerd)

09 Augustus 2008

poco poco
Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: