Bonito (tonijn) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu Bonito (tonijn) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Bonito (tonijn)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Alweer dinsdag vandaag, moet echt om de dag proberen te schrijven, anders vergeet ik wat ik allemaal heb gedaan. Alhoewel gister eigenlijk een rustig dagje was. 's Morgens heerlijk gerelaxed en toen maar eens in m'n stoere bak gestapt. Het rijdt, zeg maar....en das hier genoeg. De snelheidsmeter doet t niet en normaal hang je in Nederland dan meteen aan de telefoon, heel even overwogen. Maar eigenlijk heb je m hier niet nodig, kan toch niet harder dan 80 en je voelt vanzelf hoe hard je gaat met schakelen. En flitsers kennen ze hier niet ;-) Dashboardkastje zit met een papiertje dicht, de stof aan het plafond zit vast met punaises en dan nog alle dingen die ik al eerder genoemd had....maar rijden doet ie verder goed! :-) Dus lekker belangrijk, relaxed!

De surfschool heb ik in ieder geval bereikt, daar een paar uurtjes gehengen en gekletst met een Antilliaanse vrouw over Curacao en Sint Maarten, waar ze nu woont. En met Hilde gekletst, die ik via de mail had gesproken over het surfles geven. Uurtje of 14 ging het heel hard waaien, zou t liefst zo op de plank gesprongen zijn, maar nog maar heel ff rustig aan. Mooie is hier, dat je weet dat het de komende weken ook nog rond de 30 graden zal zijn met een harde wind. Dus relaxed!

's Avonds een heerlijke salade gegeten bij cafe de Heeren. Veel studenten en ook niet-studenten ;-) gaan hier iedere week de aanbiedingen en happy ours af. En maandag is het dus sla-avond. Aten met z'n tweeen 2 grote salades (en ECHT lekker), een quiche en 6 drankjes voor €20,- Ik doe volgende week weer mee! En na het etentje ff in een hangmat met een roseetje!...Relaxed!

Vandaag met Mascha de Christoffelberg opgeweest. Volgens een student hier moesten we dan heel vroeg weg vanwege de hitte. Mas vond dat onzin....nou, toen ik naar boven liep, vond ik dat toch zeker niet. Het was bloedheet, maar wel mooi. Eerst door het Christoffelpark gereden, helemaal vol met cactussen en hagedissen. Wat we verder naar boven tegenkwamen spreekt voor zich op de foto's. Zeker de moeite van het zweten waard geweest!!!

Vanmiddag bij het westpunt gedoken. Vriendin van Mascha werkt daar. Een heel mooi resort, gerund door een Nederlands stel. Deze kant van Curacao heeft een rotskust. Bovenop die rots staan veel appartementen met uitzicht op zee. Vanaf een strandje kan je zo het water in. Ff wennen weer en wat oefeningen gedaan. De duik was geweldig!! Het begon al met een schildpad, verder heel veel mooi koraal, een heeeele grote groene Murene en ik weet nu ook hoe een tonijn zonder blik eruit ziet....zie de foto's maar weer. Daarna nog een half uur gehangen op het terras, met uitzicht op zee. 's Avonds zouden we nog naar de film gaan op het strand, maar ik vond het ff best. Actief genoeg geweest vandaag vond ik. Dus Relaxed! :-)


  • 30 Juli 2008 - 08:42

    Marieke:

    Heeee ik heb geboekt ik kom er aan!!!! Heb je ook al gemaild. Ben zo happy dat het toch gelukt is!!!!

    Hele dikke knuf,
    M

  • 30 Juli 2008 - 16:03

    Berggeit- Mascha ;):

    'T was lekker warm he die berg op?? maar dat ging perfect! inclusief de 40.000 foto's die we onderweg genomen hebbben, waren we in 50 minuutjes boven! super de super!

  • 01 Augustus 2008 - 11:57

    Heyy:

    Mijn vriend en ik willen rond December naar Curacao komen om te werken in de horeca. Heb jij raad voor ons of weet je soms waar ze nog mensen zoeken?

    Lijkt me er prachtig om te wonen... Kan al niet meer wachten!!

    Greetz, Jolien

  • 01 Augustus 2008 - 12:04

    Oepss:

    Ahja, als je me wil contacteren... Mijn emailadres is jolienbrewee@hotmail.com

  • 01 Augustus 2008 - 19:20

    ASTRID:

    hoi, wat zit je weeeeer lekkkker zeg!! Ik ben gisteren even een dagje met pa in Haamstede geweest bij je ouders. Dus heb ook even lekker een duik genomen.. ha ha
    Je krijgt de groetjes en een dikke knuffel van je ouders. Kusjes, ook van robert!

  • 02 Augustus 2008 - 08:08

    Mira:

    Caartje.....

    Hahaha... Op mijn werk toch een plekkie gevonden om je avonturen te kunnen volgen.... Meteen 4 verhalen achter elkaar kunnen lezen, waardoor heel duidelijk naar voren komt dat je het met de dag meer naar je zin krijgt... De foto's vertellen hetzelfde... Jemig... Die van de Christoffelberg... Helemaal super.... Probeer nog een keer mee te doen aan die kanotocht van Dutch Dreams... Van baai naar baai met de Amerikaanse cruisetoeristen... Lieve scheet... geniet ervan... Ik vind je zo stoer!!!!
    Dikke kus Mier

  • 03 Augustus 2008 - 15:56

    Job:

    hey leuk verhalen en leuke foto`s zeg. Lekker aan het genieten vol houden. Alles prima in Dordrecht, Groetsels, buurman

  • 05 Augustus 2008 - 17:28

    Caroline:

    he Carol! nou da's volgens mij flink genieten daar, leuk dat je al zoveel mensen ontmoet hebt! heel veel plezier, geniet ervan!!
    Wij hebben nu ook lekker vrij, maar flink aan t klussen geslagen, de trap zit nu in de verf! maar morgen gaan we lekker een dagje racefietsen...

    groetjes caro en wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2008

Bon bini na cas

27 Augustus 2008

Laman na cas (zee aan huis)

21 Augustus 2008

Hopi dushi (erg lekker)

12 Augustus 2008

Masha pabien (van harte gefeliciteerd)

09 Augustus 2008

poco poco
Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 21768

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: