Mi ta hopi bon (met mij gaat het erg goed :-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu Mi ta hopi bon (met mij gaat het erg goed :-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Mi ta hopi bon (met mij gaat het erg goed :-)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

28 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo, spaghetti achter de kiezen (jaja, gewoon lekker gekookt, en METEEN afgewassen!) en nu ff lekker buiten zitten met een heerlijk temperatuurtje en nog steeds veel wind. Veel getrommel en gezellige muziek op de achtergrond, verjaardag, wordt groots gevierd hier zo te horen...ben ook bijna jarig ;-)

Weer leuke en iets minder leuke ;-)dingen gedaan. Gister gewandeld, waarmee je vooral niet te laat op de dag moet beginnen, wordt snel te warm, tenzij je langs t water loopt. We zijn naar de Sint jorisbaai gelopen, waar ook de kitesurfschool is. Over de dorre droge weggetjes vond ik niet veel, allemaal zooi in de bosjes en langs de weg, ook dode honden, wat niet zo lekker ruikt, zacht gezegd. Tja, Curacao heeft wel 2 kanten hoor! Maar de baai was geweldig, mooie stek om te leren kitesurfen, omdat je lang kan staan en tis vlak water. We zijn daar een tijd blijven hengen ;-). Natuurlijk ff voorgesteld en binnenkort ga ik er dus echt aan geloven. Nog ff hulp verleend aan een jongen die z'n auto niet zo handig had geparkeerd, zie foto's.

's Avonds naar Mambo beach, volleybaltournooi en daarna dansen tot midden in de nacht. Moest een keer tot 4 uur door, om van mijn jetlag af te komen, is mij verteld. Tja, net als bij de hik, alles proberen! Ff wennen, want het gehalte zien en gezien worden was groot, af en toe weer iemand van me 'afslaan', die dan 1 minuut later weer een volgend slachtoffer had gevonden, dus ook niet echt goed voor je ego, haha. Maar deze leeftijds-/cultuurschok te boven gekomen heb ik heerlijk gedanst tot ik er bijna bij neerviel. Was nog iemand uit Dordt, de wereld is klein.

Vandaag met Iris en haar ouders naar Playa Porto Marie geweest. Wauw!! Echt paradijs!!! Ik zou zeggen, zie de foto's, die zeggen genoeg. Het snorkelen is hier al helemaal geweldig, zooooveel mooie vissen al gezien. Dat kan nog wat worden met duiken, wat ik morgen of overmorgen voor het eerst ga doen hier.

Heb een auto! En wat voor een! Eindelijk kan ik echt Antilliaantje gaan spelen in m'n stoere blauwe Chevrolet, vol deuken en een spiegel, die met plakband vastzit. Stoel achterover, half naar buiten hangend, vooral stoer kijken en je binnenspiegel naar jezelf draaien, zodat je kan zien hoe je erbij zit. Dat is inburgeren hier.

Kom ik vandaag thuis van het strand, hoor ik iets in mijn huis. Een grote groene leguaan, schrok me dood. Geloof mij, dan toch liever een muis. Maar ach dat beest schrok zich ook dood van mij. Ik m voorzichtig naar buiten proberen te krijgen, door m aan te tikken met een naar beneden gevallen gordijnrails, schiet dat beest de badkamer in!! In de hoek van de douche, zat ie heel angstig te wachten op wat komen ging. Damn en hij was niet de enige die angstig was, want als je de foto van de badkamer hebt gezien, dan weet je dat ie heel smal is. Help! Ik een student hier uit haar huis geplukt, misschien had zij lef. Ze begon stoer, tot ze zag waar ie zat. Ok, dan toch ik maar, had in ieder geval ff steun. Ik op een kruk in de badkamer met de gordijnrails, beest deed niks en de gordijnrails viel uit elkaar. Tja, als ik leguaan was zou ik waarschijnlijk ook niet langs zo'n gek wijf op een barkruk durven. Damn, enige mogelijkheid was naast hem in de douche te gaan staan en m dan aan te raken. Held was ik toch, want daar stond ik dan, welliswaar met knikkende knieen en hij ook haha. Hij schoot weg, maar die student stond in de kamer, waardoor hij weer schrok en terug op mij af kwam rennen, in de hoek gedrukt in de douche. Geloof mij dat is niet fijn!! Gelukkig kwam ie net niet over de rand en schoot ie eindelijk naar buiten. POEH!!! Zal hij nu ook denken ;-)

Ayo iguana, die komt vast niet nog een keer bij mij op bezoek :-)

  • 28 Juli 2008 - 07:00

    Marieke:

    Ey pssss dushi....hihi

    Have fun!

    Kus

  • 28 Juli 2008 - 08:46

    Heleen:

    Carol!!! Wat een superfoto's! En geweldig verhaal weer! Je hebt het er maar druk mee. Die Leguaan...helemaal GE-WEL-DIG! Ik vind mezelf altijd nogal stoer, maar misschien had ik ook een stuk rails gebruikt hoor! ;)
    Enne... sla die jongens maar van je af. Beter zo, dan andersom! Goed bezig! Je hebt alle zonnestraaltjes voor jezelf gehouden he? Het regent hier... snif! Nog even en wij zitten in het hoge noorden, dan moet ik je verhalen missen. Maarre... heel veel plezier daar nog!! Liefs X

  • 28 Juli 2008 - 21:02

    Anja:

    Hé Caroline,

    Wat leuk om te lezen dat er in al die jaren nog weinig is veranderd op dat eiland :)... ik lees van alles, wat mij bekend voor komt...
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Veel plezier nog verder...

    Groetjes,
    Anja

  • 29 Juli 2008 - 11:15

    Epke:

    Da's te zien aan de foto's :-) Party party! Gisteren hetzelfde gedaan - mocht van mezelf een drankje drinken na 3 maanden geheelonthouding is Islamitische landen.. Ben nog aan het bijkomen in Istanbul. Enneh, when you come home?
    x

  • 29 Juli 2008 - 11:16

    Epke:

    Da's te zien aan de foto's :-) Party party! Gisteren hetzelfde gedaan - mocht van mezelf een drankje drinken na 3 maanden geheelonthouding is Islamitische landen.. Ben nog aan het bijkomen in Istanbul. Enneh, when you come home?
    x

  • 29 Juli 2008 - 14:14

    Gonda:

    heeeey Carolientje,
    Wat een groot beest was dat zeg...getsie.
    Vind je wel een held hoor. RESPECT!

    Geniet maar lekker.

    Veel liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2008

Bon bini na cas

27 Augustus 2008

Laman na cas (zee aan huis)

21 Augustus 2008

Hopi dushi (erg lekker)

12 Augustus 2008

Masha pabien (van harte gefeliciteerd)

09 Augustus 2008

poco poco
Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21761

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: