En daar zit je dan!! Op Spitsbergen!! - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu En daar zit je dan!! Op Spitsbergen!! - Reisverslag uit Longyearbyen, Spitsbergen van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

En daar zit je dan!! Op Spitsbergen!!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Juli 2013 | Spitsbergen, Longyearbyen

En ineens ben je er gewoon!! Zo naar uitgekeken, maar ook spannend gevonden, naar een onbekende wereld, die nu niet meer onbekend is voor mij! Het gevoel van spanning heeft plaats gemaakt voor euforie ten top!! Gister bij de landing kom je onder een wolkendek vandaan in een sprookjesland! Iedereen trekt zn warme kleren aan en dan zet je een voet op een bodem, waarvan je nooit had gedacht dat je daar ooit zou komen, of pas als je met pensioen bent. Maar ik word hier gewoon 40 over een aantal weken! Het is 23.30uur geweest en het is nog helemaal licht! Prachtige combinatie van zon en donkere wolken! De reis is goed verlopen, al was het een lange dag en stond ik in Oslo bijna een uur te wachten op mn tas, die ik moest afhalen werd gezegd. Dit bleek toch niet zo te zijn. Het was een dag onthaasten zeg maar, dus ook wel lekker! Met een bus naar mijn guesthouse gebracht, intussen genietend van al het moois en eigenlijk ook niet-moois. In Longyearbyen is een steenkolenmijn, nog in werking. Dat ziet er bizar uit. Overal hangen ook foto's van het mijnwerkersverleden en heden, blijkt later. Hier en daar is het een grote rotzooi. En de hele stad staat vol met sneeuwscooters! Sterker nog, de stad telt evenveel sneeuwscooters als mensen (+/- 2075) In het guesthouse heb ik gelukkig een kamer alleen, voorlopig iig. Zou lekker zijn als dit zo bleef. Met een ooglap op heb ik prima geslapen :) Vanmorgen heb ik met 2 gasten uit het guesthouse ontbeten. Toch niet alleen maar oude mensen hier ;) Ze waren hier allebei voor hun werk. 1 kwam uit Zwitserland en vliegt per helikopter naar t noorden morgen, voor geologisch onderzoek en de ander is reisleider en komt hier om een nieuwe reis op te zetten voor het soft-adventurebedrijf, zo noemde hij het ;) waar hij voor werkt. Interessante verhalen! Vanmiddag ga ik eens lekker rondbanjeren hier met mn camera, in de stad schijnt t veilig genoeg te zijn. Ik ben blij dat ik hier nog een paar dagen ben, voor ik aan boord stap. Nog even genieten van luxe!! Het is hier lekker fris! Ik vind het helemaal ok! Heerlijk rustig weer en een graadje of 9. Foto's en evt filmpje volgen later. Met een grote glimlach op mijn gezicht zeg ik voor nu gedag

  • 26 Juli 2013 - 12:31

    Sarie Roefs:

    Je doet me steeds meer denken aan Floortje Dessing. Door je verslag kan ik haast zien wat jij ziet!!!! Veel foto's maken hoor!! Het lijkt me geweldig. Hier ontloop je een gloeiend hete zomer met nu officieel een hittegolf. Iedereen zeurt en zanikt over het weer.... echt Hollands.
    Vanavond komt Gonda met haar mannen bbqen. Denk alleen dat we binnen moeten zitten want het regent nu echt hard!!!
    Ik hoop dat je zeebenen hebt want volgens Toine kan het daar flink spoken!! Ik weet geeneens waar Spitsbergen precies ligt. Ga het eerst opzoeken.
    Geniet ervan en tot horens!!!
    Sarie

  • 26 Juli 2013 - 13:00

    Gonda:

    Wat leuk dat je weer een verslag schrijft. Kunnen we je weer volgen. Heel benieuwd naar alle verhalen. Ga maar lekker genieten. Dikke kus! Gon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 21763

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: