Bon bini - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu Bon bini - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Bon bini

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo,daar zit ik dan te jetlaggen in de schaduw, wind door m'n coupe Curacao, voor m'n appartementje, met 'this is the life' van Amy mcDonald op m'n i pod. In die situatie schrijf ik nu mijn eerste bericht. Eindelijk geland op het eiland waar ik zo naar uitgekeken heb. En om daar te komen bleek niet mee te vallen, zelfs tot een dag vantevoren nog niet. Had m'n ticket nog steeds niet ontvangen. Word ik gebeld met het verhaal, dat ze een foutje hebben gemaakt, of ik nog even €257,33 wil betalen, anders kon mijn ticket niet uitgegeven worden. Hoe bizar! Na heel veel bellen, informeren en gedoe...hulpteam ingeschakeld, waarvan iemand van mijn actieve maatjes hyves (het werkt weer!) zelfs spontaan de ombudsman had gebeld! Top!
Tussendoor bij de kapper (voor die coupe Curacao) zaten 2 ouwe vrouwtjes in de krulspelden maar stilletjes te luisteren naar mijn geraaskal en gehyper ;-)
Doordat ik niet accoord ging natuurlijk kreeg ik 2 opties, 50-50 of ongeveer 75% terug en ticket annuleren. Weer bellen, informeren, balen, piekeren, en boos zijn...uiteindelijk gezegd dat ik zou betalen onder protest, omdat ik nu niet anders kon, maar dat ik er later op terug zou komen. Toen kreeg ik ineens m'n ticketgegevens en een factuur, waarin stond, nog te betalen €0,00 NOU, had dat nou niet in 5 minuten gekund?! Toen alles in 1 avond nog regelen, waar ik eigenlijk de hele dag voor had!

Wat een heeeeeeeeerlijk gevoel als je dan bepakt en bezakt in de trein zit!! Mira en Bram stapten op HS in. 2 heerlijke bakkies koffie op Schiphol en daar ging mevrouw dan! In het vliegtuig was het 1 groot duo penotti feest! Op weg naar de startbaan kwamen we over de rijksweg, waar ik een tijdje geleden zelf reed en dan denk ik altijd: 'waar zouden die mensen heengaan, ik wil ook'.....en nu waren de rollen omgedraaid, het onthaasten was begonnen en daar was dan dat heerlijke vrijheidsgevoel!!
De vlucht was mooi, vooral het begin en het eind. Mooi om Ierland en Groot-Britannie zo te zien en na uren over niks anders gevlogen te hebben dan water, was daar ineens SintMaarten als klein bergje zijn mannetje staande in die enorme Oceaan. En een uur later was daar Curacao! Ik was een heel klein beetje voorbereid, maar Curacao is gewoon nog veel en veel lelijker dan ik me ooit had voor kunnen stellen. Na alle foto's die er van het eiland zijn een soort van domper toch wel ;-). Het zag er uit als een platgebakken roerei (nou nog lelijker eigenlijk) vol met cactussen. 1 grote kale, grauwe platte koek in dat zo mooie blauwe water. Weer een illusie armer, vond de letters Curacao met het zonnetje op de gevel van de airport nog het mooiste welkom. Maar die mooie foto's van Curacao zijn hier toch echt gemaakt, dus vooruit. Heel lang wachten omdat ze moeten controleren wat je komt doen. Tas pakken, shit hij is open...wachten op iemand van de KLM, om zeker te weten dat er niks ingestopt is. Ze zou bijspringen als ze toch iets zouden vinden :-) Eindelijk door de douane als bijna laatste uit het vliegtuig. Gelukkig stond Iris nog geduldig te wachten!

Bon bini! Welkom op Curacao!

Wordt heel snel vervolgd! Want ik heb al veel meer te vertellen! :-)


  • 25 Juli 2008 - 17:31

    Heleen:

    Heeeeee Carol,
    Fantastisch dit! Wat leuk om zo mee te lezen. En wat heb ik gelachen om je airplane-verhalen, m.n. natuurlijk over het tegenvallende uitzicht. Zoals je er echter bij zit (foto op het terras), ziet het er al toppie uit en ook jij komt vast met van die prachtige, zo wel bekende beach-pics terug!! Have fun kiddo, denk aan je! X

  • 26 Juli 2008 - 21:11

    Gonda:

    Hey wijffie,
    Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je veilig bent aangekomen. En je hebt al een hoop leuke dingen te vertellen zeg. Wordt vast een tijd om nooit te vergeten. En hoe zit het met de mannen daar? hihi.

    Hé...veel plezier en ik stuur snel weer een berichtje.

    Kus van Gon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2008

Bon bini na cas

27 Augustus 2008

Laman na cas (zee aan huis)

21 Augustus 2008

Hopi dushi (erg lekker)

12 Augustus 2008

Masha pabien (van harte gefeliciteerd)

09 Augustus 2008

poco poco
Caroline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21762

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 10 April 2015

Galapagos-Paaseiland-Gambiereilanden-Tahiti

25 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Spitsbergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: